Micsoda?!?! Nem elég, hogy a Disney nemrégiben elkaszálta a Clone Wars című animációs sorozatot, tegnap még azt is bejelentették, hogy bezárják a játékipar egyik legnagyobb múlttal rendelkező fejlesztőstúdiójának, a LucasArts-nak a kapuit és szélnek eresztenek 150 dolgozót?! És mindezt gazdasági-pénzügyi okokkal magyarázzák?
Mégis, ki hallott már ilyet csúnya dolgot?! Mi történik itt? Ki gondolta volna, hogy ez a minden képzeletet felülmúlóan szutyok multi Disney képes olyan húzásokra, amelyeket bármelyik, hozzá hasonló szutyok multi is gondolkodás nélkül meglép? Hát micsoda dolog az, hogy a hatalmas hurrá-optimizmus és agyatlan reménykedés ellenére ismét ki kell józanodnia a rajongóknak? Ki gondolta volna épp ésszel, hogy megeshetnek olyan dolgok, hogy a franchise jogbirtokosa magasról szarik a fanokra és üzletet lát mások gyermekkorának legszentebb emlékeiben és történetében?
Micukó egészen biztosan nem lepődött meg ezen. Sőt, az alábbi képek alapján kijelenthetjük, hogy a hír egyáltalán nem nyűgözte le.*
De komolyra fordítva a szót, tényleg volt kétsége bárkinek afelől, hogy a Disney csak a kárára fog válni a Star Wars névnek? Volt illúziója bárkinek is? És ha volt, azt mégis mire alapozta? Arra, hogy a Marvel viszonylag érintetlen és változatlan formában folytatta tovább a tevékenységét a beolvasztás után? De kérem szépen, a Star Wars évek óta nyűglődik, nincs benne semmi folyamatosság, nincsenek a rajongók által rendszeresen fogyasztott franchise-dózisok (leszámítva azt a bizonyos Clone Wars sorozatot, de ugyebár az a Cartoon Network csatornán futott, ami a lófarok Disney illetékeseknek nyilván nem tetszett). Ergo az új tulajdonos némiképp joggal gondolhatta azt, hogy részéről minden kezdődhet tiszta lappal, nem köti a kezét semmi, nincsen havonta megjelentő háromszáz képregény-sorozat, amit ha egyik napról a másikra elkaszálna, a rajongók valószínűleg rájuk gyújtanák a székházukat.
A Star Wars (a Marvel-lel ellentétben) mostanra csak egy jól eladható név volt, semmi több. A LucasArts pedig a 90-es évek tündöklése és dicsőségei ellenére az utóbbi időben csupán Star Wars Kinect-et és ahhoz hasonló iszonyatokat tett le az asztalra. Mégis, mennyi lehetőséget láthat a fejlesztőkben egy olyan vállalat, ami nem lát tovább a következő negyedévi pénzügyi beszámolónál? Mire voltak a nagy örömkönnyek, mikor a nyilvánosság tudomására jutott a George Lucas és a fostalicska Disney között létrejött megállapodás? Mit számít egy multinak a húsz évvel ezelőtti dicsőség?
Ébresztő, kedves rajongók! Ideje kijózanodni, és belátni azt, hogy az ég világon senkinek nincs oka reménykedni abban, hogy a Disney "majd nem cseszi el". Gondolok itt a hetedik részre. Ha anyagi érdekei úgy kívánják, elcseszi. Bármit, bármikor. Mint a többi mocsokláda multi.
Megszakad a szívem a LucasArts-ért. Komolyan mondom. Az ő játékaikon nőttem fel, sokat a mai napig újra és újra előveszek, a többit pedig kedves emlékként őrzöm a kedvenc játékaim hosszú-hosszú listáján. A kalandjátékok és a szimulátorok többszörösen koronázott királyai voltak, akik ezeken túl nem mellesleg olyan remekeket is a piacra dobtak, mint Kyle Katarn története, a Republic Commando, vagy a Battlefront sorozat. A jelenleg fejlesztés alatt álló játékaik (pl. SW 1313) sorsa egyelőre bizonytalan. Igen, azt hiszem, ez a legjobb szó rá: bizonytalan.
De remélem, lassan kijózanodnak a rajongók, és többé senki nem lesz bizonytalan azzal kapcsolatban, hogyan is viszonyuljon a gennyláda Disney üzletpolitikájához. Még úgy is, hogy egyébként gőze sincs arról, mi is az a LucasArts és mit tett le az asztalra fennállásának évtizedei alatt. Őket arra kérem, higgye el, ez nem egy vidám időszak sem a játékosok, sem a játékipar egésze számára.
*Bocs ezért, de mivel mostanában mindenki ostoba mém-förtelmeket próbál népszerűsíteni, így gondoltam én is alkotok magamnak egyet. A későbbiek során valószínűleg ez a gif az oldaon a "Mitsuko is not impressed" szövegaláírással fog futni. Majd meglátom.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése