A GamerGate balhé alatt egyértelművé vált, hogy a nők jelenléte az
iparágban komoly, és egyre inkább részt követelnek maguknak a hardcore
cuccokban is. És ez nagyon jól van így. A videojátékok mindenki (de
tényleg mindenki) előtt nyitva állnak, bárki leülhet a számítógép elé,
vagy vehet egy konzolt, és annyi időt szentel a hobbinak, amennyit akar.
Jómagam elég sokat szentelek neki. Túlzás nélkül, És sok a női játékos a mobilos, facebook szemeteken túli életben is. És a saját tapasztalataim szerint ezeknek a csajoknak jobb dolga van, mint a férfiaknak. Elvégre egy lány lehet gyengébb valamiben, mert neki elnézik. Ha viszont pasi vagy, nincs kegyelem. Ha nő vagy, akkor kapsz ingyen cuccokat, mindenki segít mindenben, minden kérdésre válaszolni fognak. A túloldalon ez nincs így.
Az meg, hogy idióta vicceket is elsütnek egyesek, az szintén nem nagy ügy. Elvégre ezek a hülye feministák azt hiszik, hogy játék közben a férfiak polkorrekt, udvarias, tisztelettudó hangon beszélnek egymással? A szívatás és a beszólás a kompetitív szféra elengedhetetlen kelléke, és ha valakit kóstolgatni kezdenek, attól egyben azt is elvárják, hogy ugyanúgy visszakóstolgasson. Ennek semmi köze ahhoz, hogy ki nő és ki férfi - mindenkit tesztelnek, mindenkit bepróbálnak, és azzal nem megy át senki a vizsgán, ha nyüszítve szexistának bélyegez mindenkit, mert ezeket a beszólásokat a kérdéses troll egyszerűen úgy alakította, hogy az nőspecifikus legyen. Így mennek a dolgok, kivétel nélkül.
Úgyhogy oltári nagy hülyeség,
miszerint itt bárki el akarná üldözni a nőket az iparágból. Senkit nem
érdekel, ki ül a kontroller túlsó végén. A játékosokat nem, a játékot
magát biztosan nem, a kiadóknak meg teljesen mindegy, ki veszi meg a
portékájukat. Az egyetlenek, akik ezt az ostoba narratívát erőltetik,
azok a szaksajtó egyes képviselői, az SJW idióták és a polkorrekt
baromságot erőltetők, akik diktálni akarnak a játékosoknak arról, mit
szerethetnek és mit nem. És ugyanígy diktálnának a fejlesztőknek, hogy
mi elfogadható és mi nem. Holott a játékosok (férfiak és nők)
egyértelművé tették már százszor, hogy nem szeretik, ha a feministák a
nevükben próbálnak diktálni bármit is. A videojátékok jelenleg úgy jók,
ahogy vannak (több pénzt hoznak, mint a filmek és a zeneipar együttvéve -
ezt legalább az ABC News pontosan közölte), és nincs szükségük azokra,
akik számára ez a közeg idegenül hat. Sőt, nincs szükség a feminista
brigádra, a polkorrekt bagázsra, az SJW barmokra sem. Megvoltunk eddig is
nélkülük, és ezután is megleszünk, még ha ezek az idióták nehezen is
hiszik el, mennyire jelentéktelenek valójában.
Nohát! A GTA 5-ben
megölhetünk nőket! Bumm! Ugyanúgy megölhetünk férfiakat is, az mégsem
zavar senkit. A kampányküldetések során soha egyetlen egy nőt sem
kellett kötelező jelleggel megölni abban a játékban, minden más meg
opcionális. Hol itt a szexizmus és a kirekesztés?
A Watch Dogs jelenetek pedig még viccesebbek. Ugyanis ott ezek a véletlenszerű bűnesetek pontosan azok, amiket a nevük sugall: véletlenszerűek, azaz a játék véletlenszerűen generálja, ki a támadó és ki az áldozat. És a játékosnak minden esetben lehetősége van arra, hogy megmentse az áldozatot, ha elég gyors. Ebben hol a nők kirekesztése?
A Watch Dogs jelenetek pedig még viccesebbek. Ugyanis ott ezek a véletlenszerű bűnesetek pontosan azok, amiket a nevük sugall: véletlenszerűek, azaz a játék véletlenszerűen generálja, ki a támadó és ki az áldozat. És a játékosnak minden esetben lehetősége van arra, hogy megmentse az áldozatot, ha elég gyors. Ebben hol a nők kirekesztése?
Elképesztő! És ez a mocsokláda Anita Sarkeesian kerül reflektorfénybe,
mikor inkább arról kéne kérdezni a Kotaku, a Gamasutra, a Polygon és a
RockPaperShotgun oldalak egyes "újságíróit", vajon mennyire etikus a
szeretőnk, a lakótársunk, a gyerekkori pajtásunk játékát egekbe
dicsérni, miközben elfelejtjük megemlíteni, hogy ő a lakótársunk, a
szeretőnk vagy a pajtásunk? Vajon mennyire etikus újságíróként egy
tanácsadó céget indítani fejlesztők számára, és aztán ezeket az
ügyfeleket az egekbe dicsérni az oldalunkon, miközben elfelejtjük
közölni, hogy mi egyben az ő tanácsadó cége is vagyunk? Vajon mennyire
etikus Skype összeröffenéseken ezeknek az állítólagosan konkurens
magazinoknak összegyűlnie, és közösen eldöntenie, kiről mit mondanak,
kiről mit nem mondanak, miről hallgatnak és mit hazudnak? Vajon
mennyiben meríti ki az újságírói etikát, miszerint ezek az "újságírók"
évek óta aszerint írnak dolgokról (vagy hallgatják el őket), hogy az az
ismerősi körüket hogyan érinti?
Csak néhány dolog azok közül, amelyekre az utóbbi hónapokban fény derült. Ezeket ki kérdezi meg? Kit érdekel Anita Sarkeesian? Mindenki kap fenyegetéseket az interneten, halálosakat is szép számmal. Akkor hol van a média? És "Brianna Wu", aki valójában férfi? Miért releváns? Miért számít a véleménye? Patologikus hazudozó, ezerszer bebizonyították róla, mégis ismét előadhatja a professzionális áldozat szerepet nagy nyilvánosság előtt. Hihetetlen!
Csak néhány dolog azok közül, amelyekre az utóbbi hónapokban fény derült. Ezeket ki kérdezi meg? Kit érdekel Anita Sarkeesian? Mindenki kap fenyegetéseket az interneten, halálosakat is szép számmal. Akkor hol van a média? És "Brianna Wu", aki valójában férfi? Miért releváns? Miért számít a véleménye? Patologikus hazudozó, ezerszer bebizonyították róla, mégis ismét előadhatja a professzionális áldozat szerepet nagy nyilvánosság előtt. Hihetetlen!
Tudom, a fősodratú média számára a videojátékok ipara a legnagyobb ellenség, hiszen amíg valaki játszik, addig nem fogja nézni a remek műsoraikat és a még remekebb reklámokat. De ennyire egyoldalú, hazug, félrevezető és vérforraló anyagot rég láttam már!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése