2010. 10. 15.

5. nap: Egy átlagos péntek

Amennyiben valaki ma este arról kérdezne, milyen is egy teljesen átlagos hétköznapom, azt válaszolnám, hogy pontosan olyan, mint a mai volt. Lassan csörgedező, hosszú, csöndes. Ha viszont már a jövő hét folyamán érdeklődne arról bárki, hogy mit csináltam ma, azaz pénteken, egész biztosan nem tudnék neki semmi konkrétumot felsorolni. Megérkezett, lezajlott, majd elmúlt. Nyomtalanul, mint maga az élet.
Így hát úgy döntöttem, erről a napról valahogy mégis megemlékezem a saját eszközeimmel. Vázlatosan, röviden, pontokba gyűjtve a történéseket, hátha aztán mégis azt az illúziót kelthetem magam és olvasóim előtt, hogy ez a péntek is része volt létezésem kalandos regényfolyamának.

- Reggel szokás szerint korán kelés. Hallgattam az egyik kereskedelmi rádió műsorát, amiben tévét és autót lehetett nyerni. Próbálkoztam én is, de nem nyertem (erről a "nem nyerek" témáról talán egyszer írok még valamit a közeljövőben). Nem reménykedtem, így nem is csalódtam. Amikor vége volt, a közeli pékségben vettem két házi készítésű almás pitét.
- Délben találka egy barátommal, majd "ebéd" címszóval bementünk a közeli bevásárlóközpontba, hogy útitársam századszorra is megnézze a síkképernyős tévékínálatot. Azt mondta, karácsonyra mindenáron venni szeretne egyet. Visszafelé szóba került a halál témája. Láthatóan régebb óta foglalkoztatta a dolog, már egy ideje készülhetett rá, hogy felhozza egy beszélgetés során, mert kész elméleteket és felvetéseket vázolt fel. Őelőtte azonban még számos kérdés lebeg megválaszolatlanul, de ebben, sajnos, nem segíthetek neki. Majd rájön mindenre magától, amikor eljön az ideje.
- Korábban megígértem egyik szomszédomnak, hogy felteszem az antik varrógépét valamelyik netes árverési oldalra. Erre, úgy éreztem, ma jött el a megfelelő pillanat, ám ez bonyolultabbnak bizonyult, mint azt elsőre hittem volna. Végül aztán csak találtam egy helyet, ahol regisztráció és bármiféle költség nélkül is hirdethettem, de attól tartok, mindez hiábavaló volt. Mert bár remek kis gépe van, kifogástalan rajta minden, működik is, csak attól tartok, bármennyire is reális árat szeretne érte kapni, a "reális" az esetleges vevőknek túlságosan magas lesz. Meglátjuk.

Este hét óra múlt, a Nap már rég lenyugodott, s lassan kezdődik a hétvége. Azonban számomra hátra van még  egy könnyed séta, valamint egy éjszakai Alan Wake menet is. Amennyiben ezek közül bármelyik is szolgálna valamiféle érdekességgel vagy újdonsággal, úgy a következő mondatom egy óriási hazugság lesz! A péntekem lassan csörgedezve, hosszas kínlódás után, csöndesen véget ért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése