2010. 11. 03.

24. nap: Fordul a kocka!

Nem vagyok a szerencse kegyeltje. S most nem egyszerűen a mázli faktorról van szó; inkább arról, hogy amennyiben minimális esély van a kudarcra, legyen szó bármiről, az szinte bizonyosan be is szokott következni. Én vagyok az a típus, akinél kifogy az étteremben a cordon bleu, pedig előttem ketten is azt rendelték. Én szoktam úgy Ausztriába kiruccanni vásárolni, hogy az utazás napján pont nemzeti ünnep van sógoréknál, így természetesen minden zárva tart. Ha netalán sietek valahová, és buszra vagy villamosra kényszerülök, a jármű tuti karambolozni fog. Vonatok esetében a vezetékszakadás a minimum.
És ezek csupán rövid ízelítőt adnak mindennapjaim kisebb-nagyobb bosszantó eseményeiből, amelyek - s ezt bizton állíthatom - jóval gyakoribbak nálam, mint bárki másnál, akit ismerek. Nem tudok úgy belefogni valamibe, hogy ne fenyegetne a kiszámíthatatlan balsors cudar rémképe. Ne vessenek meg hát kedves olvasóim azért, mert paranoiás vagyok.
Ám ma döbbenetes meglepetés ért! Nyertem! Életemben először, igazából, kérdőjelek és apróbetős rész nélkül, feketén-fehéren ott virított a számomra színarany betűknek tetsző, két szavas felirat: "Gratulálunk, nyertél!". A jutalmam pedig nem más, mint egy Bounty csokoládé! Most ugyanis Minden ötödik nyer! akció van, s isteni sugallat által vezérelt kezem kihúzott egy győztes csomagot. Így hát vettem egy csokit, nyertem egy csokit. Alig akartam hinni a szememnek! Annyi év után végre megtört az átok, fordult a kocka!

Győzelem!

Az eset egyetlen, apró szépséghibája, hogy fogyókúrázom. A csokit pedig azért vettem, mert ma eddig csupán reggelizni volt időm, ezért kivételesen úgy döntöttem, délutánra megengedek magamnak némi kicsapongást a gasztronómia útvesztőjében. Egyszeri alkalomnak terveztem. A váratlan nyeremény azonban a bűn feneketlen mocsarába taszít; kegyetlenül, módszeresen. Hiszen hogyan dobhatnám el, vethetném szemétre, szaggathatnám darabokra életem első szerencsés húzását? Ahhoz túlságosan gyenge és reményvesztett vagyok.

Olykor bizony a győzelem is... vereség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése