2010. 11. 06.

27. nap: Feledékenység

Remember, remember the fifth of November!
No igen, ezt csúnyán elfelejtettem, pedig a felszólítás mindenkinek szólhat, akiből még nem halt ki teljesen a lázadó. Guy Fawkes egy kicsit több, mint 400 évvel ezelőtt szerette volna a levegőbe röpíteni az angol parlamentet, és azzal együtt a királyt, hogy a birodalomnak ismét katolikus uralkodója legyen. A merénylet kudarcot vallott, ami után a nép az 1605 november 5-én tartott ünnepséggel vigadozott azon, hogy őfelsége életben maradt. Azóta ez a dátum - többek között - Guy Fawkes napja a szigetországban.
A merénylőt megkínozták és kivégezték, de az elmélete, miszerint a parlament felrobbantása után kialakuló anarchia elegendő ahhoz, hogy a nép megszabaduljon a zsarnokoskodó uralkodói rétegtől, nem teljesen lehetetlen. Mi több, nagyon is kivitelezhetőnek tűnik, ha bizonyos körülmények kedvezően alakulnak.
Persze nem akarok itt utalgatni az elmúlt húsz évre. A mi drága politikusainkra. A nagyszerű államférfiakra és államasszonyokra, akik éjt nappallá téve küzdenek a jobb, élhetőbb ország megteremtéséért. Akik tűzzel-vassal harcolnak a korrupció ellen, s ők maguk olyannyira makulátlanok, mint a ma született bárány. Nem, nem és nem! Én csupán a teóriát vázoltam fel, hangosan gondolkodtam és megkésett Guy Fawkes Napot tartottam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése