Az eredetileg a videojátékok világából kiindult, ám mostanra gyakorlatilag valamennyi szórakoztatóipari ágazatot érintő #GamerGate mozgalom minden népszerűtlen állítás ellenére 7 hónap elteltével is teljes erőbedobással zakatol. Ennek pedig leginkább az az oka, hogy az etikus sajtóért, a szabad vélemény -és szólásszabadságért, valamint a belterjes uram-bátyám viszonyok eltakarításáért küzdők minden sarkon ugyanazokba az ellenfelekbe botlanak bele. Hisztis, unatkozó feministákba, social justice warrior szélsőségesekbe, puritán rinyagépekbe, akik mindent és mindenkit kontrollálni, tiltani, cenzúrázni szeretnének, ami nem fér bele torz és beteg világnézetükbe.
És az állítólagos elnyomás ellen "harcoló" tényleges elnyomók most a Lionhed Studios-t szemelték ki prédának, majd a jól bevált kényszerítéssel és ugyanilyen jól ismert semmitmondó szlogenjeikkel általános támadást indítottak a fejlesztőcsapat alábbi Twitter bejegyzése ellen.
A képet a számomra eddig teljesen ismeretlen National Cleavage Day alkalmából tette közzé a gárda a hivatalos oldalukon. Itt fontos megjegyezni, hogy a fejlesztők mindezt természetesen viccnek szánták, a kérdéses rajz pedig nem másból, mint a saját játékukból származik.
Ám az mostanra valószínűleg mindannyiunk számára egyértelművé vált, hogy modern feministáink és az Orwelli világért küzdő felebarátaink szótárából hiányzik a "vicc" szó, és egyáltalán nem érdekli őket az sem, hogy valaki a saját szellemi tulajdonát ott, akkor és olyan körülmények között teszi közzé, ahogyan szeretné. Persze, ugyanezen embertársaink már ott tartanak, hogy egy egyszerű tapsolástól is kiveri őket a frász (YouTube link), így nem is csodálkozhatunk, ha a dekoltázs napján sokkot kapnak egy pár habos csöcstől.
SJW kispajtásaink a fenti kép láttán természetesen azonnal szexizmust és kirekesztést kiáltottak. Menetrendszerűen jöttek a "nők tárgyként kezelése", a "disznó férfiak szexuális játékszere" és az "ezzel elidegenítik a nőket a játékoktól" sirámok, amelyek legalább olyan unalmasak már, mint amennyire nevetségesek.
Ám ez önmagában nem jelentene problémát. Mindenkinek joga van felháborodni azon, amin akar, és ugyanígy megteheti azt is, hogy nevetséges érzéseinek gyerekes hisztik közepette hangot ad. Azt ugyan nem értem, mit keres egy ilyen valaki az interneten, vagy egyáltalán hogyan képes létezni a való életben, ha mást sem csinál, mint megsértődik és hangosan szajkózza vélt áldozati komplexusait. De ez legyen csak az ő baja.
Az igazán szomorú az egészben az, hogy a korábbi esetekhez hasonlóan az "elkövető", vagyis a Lionhead Studios itt is engedett a cenzorok nyomásának. Eltüntették a bejegyzést és sűrű bocsánatkérések közepette hajlongtak egy sort olyanok előtt, akik fikarcnyit sem tudnak sem róluk, sem a játékokról. Mert hát a jogok ugyebár ott érnek véget, ahol a feministák drágalátos érzései elkezdődnek!
Elkeserítő, hogy ismét csak ezek a morális pánikot gerjesztő szélsőséges elnyomók diadalmaskodnak a kreatív szabadság és nyílt véleménynyilvánítás felett. Öncenzúra ez a javából, ami megbénítja a szórakoztatóipart és ami az utóbbi 2-3 évben többet ártott a videojátékoknak, mint arról Jack Thompson és a hozzá hasonló agresszorok valaha is álmodhattak.
És itt a dolog lényege. Ugyanis ennek a folyamatnak csakis azok szabhatnak határt, akik abban a pozícióban vannak, mint most a Lionhead. Ők azok, akik beinthetnek a rikácsoló hárpiáknak és véget vethetnek az ostoba támadásoknak. Ők küldhetik el a fenébe a sértett érzéseket. Ha lenne elég vér a pucájukban, akkor azt tennék, amit mindenki más tenni szokott a hangos, ám jelentéktelen kisebbségek fanyalgásai során: az ég világon semmit!
Ők mondhatnak egyedül nemet a cenzúrára. Ők mondhatják, hogy köszönik, de nem veszik figyelembe a nem-játékosok észrevételeit a saját termékükkel kapcsolatban. De nem tették. Milyen kár, hogy ennek köszönhetően újfent ugyanazt a történetet kell végignéznünk, amit már oly sokszor láthattunk az utóbbi évek során. Újfent a nyávogó, akaratos, hisztis idióták óhaja teljesült. Hol van ennek a vége? Ki az, aki végre a sarkára fog állni?
Hogy a Lionhead lesújtó döntését a kép törléséről hogyan fogadta a videojátékokat valóban szerető közönség, azt el lehet képzelni. A fejlesztőcsapat így most két tűz közé szorulva őrlődhet azon, vajon hogyan is jutottunk idáig. És közben nem látják meg az iróniáját annak, hogy éppenséggel a saját öncenzúrájuk volt a következő lépés afelé az üres, polkorrekt világ felé, amit egyikünk sem kíván magának.
A fejlesztők egy ártatlan bejegyzéssel akaratukon kívül egy háborús zóna kellős közepén találták magukat, és rá kellett jönniük, hogy amíg a egyik csatározó fél el akarja hallgattatni őket, addig a másik azért harcol, hogy ők akkor és azt tegyenek közzé, amit csak akarnak. Az egyik fél cenzúrázni akarja őket, a másik pedig értük is küzd, miközben tűri a rá zúduló támadások mérhetetlen özönét. Ennél keményebb ébresztőt aligha képzelhet el bárki, aki eddig semleges volt a #GamerGate jelenséggel kapcsolatban. És a jelek szerint valóban kezdik érteni a dolgok valódi súlyát.
Na igen. Meg tudom érteni őket - ahogy mindenki, aki ilyen vagy olyan formában valaha is szembesült a hibban SJW zombik és az őket kiszolgáló korrupt szaksajtó támadásaival.
És mit szólt a Lionhead Studios döntéséhez a szakma és a többi fejlesztőgárda? Nos, finoman szólva sem voltak elragadtatva az öncenzori döntéstől!
A fentiekhez, úgy vélem, nem szükséges bármit is hozzáfűznöm! Csak annyit, hogy íme a jövő, kedves szórakoztatóipar!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése