2010. 12. 11.

62. nap: Prevenció

Odakünn tombol a tél, szakad a hó, jeges szél süvít végig a kihalt, néptelen utcákon. Az évszak ezen szakaszának jóformán természetes velejárója a gyakori megfázás, tüsszögés, köhögés, mivelhogy a különböző baktériumok és vírusok reneszánszukat élik. Idén azonban eldöntöttem, hogy megpróbálom elejét venni a kötelező jelleggel beköszönő betegséghullámnak, és az ágyban, takaró alatti, lázas gubbasztás helyett az egészség ösvényére lépek!
Tegnap ennek már bemutattam az előszelét, ma viszont ki is fejtem nyerőnek vélt módszeremet. A lényeg: gyümölcsnapokat tartok! Sőt, hétvégéket! Ezek alatt kizárólag vitaminban gazdag, természetes eledeleket veszek magamhoz, úgy mint banán, mandarin, körte és szőlő. A választék hatalmas, nem is kell messzire mennem értük, és valamiért jobban bízom ebben a módszerben, mint a különböző kapszulákban és vízben oldódó porocskákban. 
Persze nem állítom, hogy könnyű betartani a magam által előírt formulát. Egy hatalmas rántott hús gondolata borzalmas csábítás, a palacsinta és a gesztenyepüré fantasztikusak, a házi csirkepörköltnél jobbat pedig még nem találtak ki számomra. De erős maradok, megfogadtam, és ahogyan a blog esetében, úgy a fogyókúra tekintetében sem tűröm a kibúvókat. 
Ennek megfelelően a piacon be is vásároltam mindent, amire csak szükségem lehet. Hoztam mindenből a fentebb idézettek közül: mandarint, banánt, meg pár szem körtét. És hogy teljes legyen a lista, még némi leveles tésztából készült süteményt is! Ám nem szeretném, ha bárki azt hinné, mindez gyengeségem műve! Hiszen abban a tésztában baracklekvár van, ráadásul jó sok, így szubjektív megítélésem szerint teljes mértékben beleillik a gyümölcsnapi koncepciótervbe!
A siker, szerintem garantálva van. És ha nálam beválik, szabadalmaztatni is fogom, a gyógyszergyárak és fitnessz guruk mélységes bánatára. Hiszen nem kellenek ide csodaszerek, bűvös módszerek, titkos összetevők. Egyszerűen egy olyan valaki kell, aki olyan acélos, mindent legyűrő, heroikus akaraterővel rendelkezik, mint én! Aki előtt nincs lehetetlen, és a csábítás, a kísértés úgy pattogzik le róla, mint  bamba borjú a villanypásztorról. Nem is tudom szavakba önteni, milyen érzés önmagam példaképe lenni! Íme egy csodálatos ember, kedves olvasók! Csak tekintsetek rám!

2 megjegyzés:

  1. Ez mind szép és jó, nagyon helyes ez a fajta életmód. (Nekem is gyakrabban kellene gyümölcsöt ennem).
    Viszont ezekből a banánnak és a szőlőnek nincs magas vitamin tartalma(más gyümölcsökhöz viszonyítva), ellenben cukorban elég gazdagok így cukorbetegeknek nem ajánlott, ill. a fogyni vágyóknak sem...
    De persze az eddigi kajákhoz képest még mindig jobbak, úgyhogy hajrá!:)

    VálaszTörlés
  2. Manapság minden dugig van cukorral, műanyaggal meg egyéb mérgekkel. A gyümölcs sem sokkal jobb, legfeljebb ha tényleg tudja a vevő, honnan és kitől származik. Nincsenek sajnos jó megoldások az egészséges életmódra. De attól még mindenkinek kellenek a vitaminok, főleg most, télvíz idején.
    De ha van valami tuti módszered, ne kímélj, oszd meg velem, én vevő vagyok mindenre!:)

    VálaszTörlés