2011. 03. 27.

168. nap: LEGO Star Wars: The Clone Wars

A méltán népszerű animációs sorozat alapján készült videojáték végre itt van,  megérkezett., így annak rendje és módja szerint a teszt sem váratott magára sokat. Nézzük is, hogyan teljesített élesben a látványos bemutatók és előzetesek után ez a rendkívül hosszú címmel megáldott cucc.
Aki játszott már a Traveller's Tales fejlesztőinek korábbi, ilyen jellegű játékaival, azok nagyjából tisztában vannak azzal, mire számíthatnak a Clone Wars esetében. Akik pedig nem, azoknak álljon itt egy valóban rövid áttekintés arról, hogyan is képzeljük el az egészet. A szereplők természetesen LEGO figurák, és azon sem kell meglepődni, hogy a környezet is részben LEGO elemekből épül fel. Ha szétombolunk valamit (vagy valakit), az a szokásoktól eltérően egyszerűen elemeire esik szét, így nem kell tartanunk kegyetlen és véres jelenetektől. A játékost körülvevő világ gyakran átépíthető, alakítható, csakúgy, mintha valóban az építőjáték darabkáit használnánk fel. A szereplők nem beszélnek, hanem mindegyikük egyfajta gügyögő halandzsát darál, és mindent áthat egyfajta gyerekes, fárasztó, olykor kicsit erőltetett humor. Ezen nincs is mit csodálkozni, hiszen a LEGO sorozat tagjai elsősorban a fiatalabb korosztályok számára készülnek, ugyanakkor szó sincs arról, hogy maguk a játékok bugyuta ökörségek lennének. És erről a Clone Wars esetében sincs szó.
A fejlesztők korábban már készítettek Star Wars témájú LEGO játékot, csakúgy, mint Batman, Indiana Jones, Harry Potter feldolgozásokat. Sőt, rövidesen érkezik a Karib-tenger kalózai változat is, szintén építőjáték-világba átültetve. Tapasztalatuk tehát van, és eddig sikerült elérniük, hogy valamennyi új cím esetében a rendelkezésre álló mozgástér korlátait figyelembe véve mindig sikerül valami egyedit, újat, érdekeset létrehozni. Ám bizton állíthatom, hogy ilyen mértékű változásokra, mint amiket a Clone Wars hozott, nem igazán lehetett számítani. 
Egyrészt megkapjuk a szokásos mászkálós, felderítős, gyűjtögetős pályákat, amelyeket egytől egyig az animációs sorozat epizódjai alapján alkottak meg. Aki tehát ismeri az egyes részeket, nagyjából tisztában lesz azzal, mi is vár majd rá. Három fajta történetszál bontakozik ki, amelyek szorosan kapcsolódnak a három főgonosz (Asajj Ventress, Dooku gróf, Grievous tábornok) ármánykodásaihoz. Egymást követő küldetések során bolygóról bolygóra vesszük üldözőbe őket, miközben droidokkal, szörnyekkel és a sorozatból már jól ismert teremtményekkel kell szembeszállni. 
Ám mindezen túl a játékban - hiszen elvégre egy háború kellős közepén vagyunk, vagy mifene - gyakran méretes csatákban is részt kell vennünk, ahol a begyűjtött színes kis érméinket beváltva épületeket, gyárakat, barakkokat, védőpajzsokat kell létesítenünk, és ezek segítségével megtámadni az ellenséges területeket. Járműveket használhatunk (az egyszerű siklótól a hatalmas lépegetőkig szinte minden a rendelkezésünkre áll), létrehozhatunk és irányíthatunk gyalogos egységeket, egyszóval valamiféle különös akció-stratégiával van dolgunk. Persze azért ne képzeljünk bele túl sokat, a játékos nélkül a tankok és a tucatnyi katona fabatkát sem ér. Ám mégis jópofa újítás volt ezt a lehetőséget betenni, hiszen ilyenkor valóban megtapasztalhatjuk, mennyit is ér néhány Jedi lovag a harctéren, óriási túlerő esetén.
A másik újítást az űrcsaták jelentik, amelyekkel ugyan hébe-hóba már találkozhattunk pár korábbi epizódban, de ehhez a részhez alaposan felturbózták ezt a módot. Az irányítás roppant érzékeny, ennek megfelelően egy gyors, pörgős játékmódot kapunk, ahol gondolkodni nem sokat kell, elég ha csak a tüzelés gombon tartjuk a kezünket, és mindent megsemmisítünk magunk körül. Persze, olykor azért le kell szállnunk egy ellenséges anyahajón, hogy kiiktassunk pár létfontosságú rendszert, vagy épp a saját cirkálónk tűzoltó rendszerét kell újra működésbe hoznunk, de összességében ezeken a pályákon jórészt az űrhajónkban csücsülünk és ellenséges vadászokat aprítunk. A kampányban viszonylag kevés ilyen küldetéssel találkozunk, de természetesen küldetések között bármikor röpködhetünk kedvünkre. 
A játék összességében nagyon könnyű, lévén elsősorban gyerekeknek készült, ám ettől függetlenül rengeteg örömöt és kihívást tartogathat azoknak is, akik szeretik az animációs sorozatot, vagy a Star Wars világát. Összefutunk valamennyi fontosabb szereplővel, begyűjthetjük az ismertebb járműveket, miközben szó szerint darabjaira szedjük szét a droidsereget, és egyszerű logikai feladványokat oldunk meg. Meglepően változatos küldetésekkel találkozhatunk, amelyek remekül visszaadják a sorozat fontosabb momentumait. Az újszerű játékelemek is tovább színesítik az összképet. Az újrajátszási ráta szokás szerint igen magas, hiszen az adott pályákon sok területre el sem tudunk jutni az első alkalommal, lévén azokhoz bizonyos karakterek megléte szükségeltetik. 
Aki a 100%-os teljesítésre hajt, annak alaposan fel kell kötnie az alsóneműt. Aki pedig egyszerűen egy könnyed és kellemes játékra, annak bátran merem ajánlani a Clone Wars-t. Sőt, azok számára is kötelező darab, akik ismerik a Traveller's Tales korábbi LEGO címeit.

7/10

Viszonylag magas pontszámot adtam neki, amit leginkább az összhatásnak köszönhet. Az űrcsata nem egy X-Wing Allianace. A stratégiai harc nem egy Star Wars Battlefront. A pályákon való mászkálás és felderítés nem egy Jedi Academy. Ám mégis... így együtt remek szórakozást és kikapcsolódást nyújtanak. Az animációs sorozat részeinek ismerete nélkül azonban korántsem biztos, hogy minden egyértelmű és világos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése