2011. 04. 29.

201. nap: Királyi elégtétel

Nem terveztem azt, hogy Vilmos herceg és Kate Middleton mai frigyéről fogok bejegyzést készíteni, de a sors - és a rosszindulat - sokszor keresztülhúzza számításainkat. 
Előzetesen szeretném leszögezni, hogy a menyegző érdekelt ugyan, ám számomra mégsem volt központi kérdés a héten. A közvetítést a Sky News csatornán kezdtem el nézni, és miután kiderült, hogy az RTL továbbra sem képes értékelhető, élvezhető módon lebonyolítani egy ilyen adást (v. ö. tűzijáték), vissza is tértem a korábbi állomásra. 
A ceremónia annak rendje és módja szerint lezajlott, különösebb incidensek és melléfogások nélkül. Szép volt, előkelő és érdekes. Az ifjú páron néha látszott, hogy a hátuk közepére sem kívánják a felhajtást, ám óvatos duhajok révén csupán néhány apróság tekintetében mertek szembemenni a hagyományokkal. Talán ez nem is akkora gond, hiszen egy királyi esküvőnek valóban illik megadni a módját. Igazából egyáltalán nem bántam meg, hogy végignéztem. Ráadásul  az sem egy elhanyagolható szempont, hogy az ifjú ara személyében egy igazán bájos hölgyet ismerhettem meg.
És miután kikapcsoltam a tévét, a ceremónia számomra véget is ért.
Ám nagyon úgy fest, sokan nem álltak meg ezen a ponton. És ahogyan arra számítani lehetett, megindult az egymást hergelő, túlfűtött, indulatos vita a különböző fórumokon és közösségi oldalakon arról, hogy miért is van szükség ilyen rongyrázásra, fellengzős esküvőre, amikor szerencsétlen afrikaiak éheznek, lakáshitelek dőlnek be, bármelyik pillanatban felrobbanhat a bolygó összes atomerőműve, és a gonosz halászok veszélyeztetik a delfineket és a bálnákat. Röhejesebbnél röhejesebb kifogásokat lehetett találni arra, miért is volt rossz ötlet ezt az esküvőt így, ilyen körülmények között megtartani. Ami viszont igazán mókás a dologban, hogy a megvilágosodott, széles látókörrel rendelkező, fennkölt, gondoskodó, szociális érzékenységüktől könnybe lábadt szemmel gyötrődő kritikusok egytől egyig nők voltak.
Létezhet ennél nagyobb mulatság? A világ összes baját szívükön viselő jótevők álcáját magukra öltött féltékeny és irigy embertársaim szánalmas nyöszörgéseinél számomra egyszerűen kevés szórakoztatóbb dolog létezik. Úgyhogy hajrá Kate, hajrá Vilmos, ti vagytok a példaképeim. Nem csak azért, mert a fél világot erre a napra jókedvre derítettétek a pompázatos esküvővel, hanem azért is, mert a másik fele sárgul az irigységtől! Ezzel pedig egyértelműen szebbé varázsoltátok ezt  napot számomra.
Greetings from Hungary!

2 megjegyzés:

  1. Hmm. Most véleményt alkottam Rólad. ;-)
    RTL? Dejszen a királyi magyar tévé is közvetítette. Sőt onlány még én is nézhettem volna a hirado.hu -n, ha a munkahelyem nődolgozói nem követték volna papírzsebkendővel a kezükben, csendben szipogva a youtube világméretű közvetítését, és ezzel nem akasztották volna le a teljes hálózatot nap közben. Szóval m1, hirado.hu, youtube... Méghogy ertel. :)

    VálaszTörlés
  2. Azt nem tudtam, hogy a királyi is adja! Azt hittem, csak a retekklub nyomja élőben. Ej, ezt is benéztük akkor!:)
    Online közvetítésről sem tudtam, egészen aznap estig, amikor is láttam, hogy a lyutúb mindent élőben sztrímelt. De, végső soron jó volt a Sky News is nekem, az is böcsülettel végigtolta a partit!:)

    VálaszTörlés