2011. 06. 23.

256. nap: Belföldi turizmus

Tombol a nyár, én pedig elkezdtem utánajárni, hová is lehetne elutazni pár napra - belföldön. Kézenfekvő megoldásnak tűnik valamelyik Balaton partján elterülő üdülőparadicsom, így elsőként az ott található szállodákat vettem górcső alá. Természetesen Siófok lett az elsődleges célpont, mert egyrészt régen jártam ott utoljára, másrészt csupa szépet és jót hallani róla az utóbbi években. Tisztának, ápoltnak, rendezettnek írták le azok, akik első kézből tapasztalták meg a városka előnyösebb oldalait, ám mindenki kiemeli, hogy ennek megfelelően természetesen az árak is könnyen borsosak lehetnek, ha nem vigyáz az ember.
A sok pozitív jelzőn fölbátorodva el is kezdtem a keresést. Az árak pedig, mivel egyedül tervezem lebonyolítani az utat, viszonylag jól kordában tarthatóak, ráadásul szó sem lehet arról, hogy néhány napnál tovább elhúzzam a nyaralást. Egy hosszú hétvége tűnik most a legesélyesebbnek (péntektől hétfőig), vagy esetleg egy olyan megoldás, amelyből teljesen kimarad a szombat és a vasárnap. Egy hét túl sok, halálra unnám magam egy vízpart mellett.
Szóval, itt tartottam, amikor szembesültem azokkal a problémákkal, amelyekre különösebb fantázia nélkül is előre számíthattam volna. Nevezetes, hogy sok helyen nincsenek (vagy ha mégis, jelentős felárral) egyágyas szobák, továbbá arra is fel kell készülni, hogy minden vízparti szállodát úgy alakítanak ki, hogy azok vonzóak legyenek a gyerekkel érkező családoknak is. 
Bumm! Két nyakleves pillanatok alatt, és még alig álltam neki az ajánlatok és lehetőségek áttanulmányozásának. Sajnos ezek pedig olyan gondok, amelyeket nem lehet áthidalni semmivel. Nem jó érzés, amikor csak azért kérnek el tőlem még több pénzt, mert kevesebb helyet és szolgáltatást veszek igénybe, és mindeközben még holmi szörnyszülött ordítását, nyavalygását és hisztijét is el kéne viselnem. A füldugó, persze, szolgálhatna megoldással, de jobb szeretnék valami kényelmesebb utat bejárni. 
Itt tartok most. Siófok, legyen bármennyire is csábító célállomás, talán túl frekventált hely az én ízlésemnek. Találni kéne valami más, alternatív megoldást. Még szerencse, hogy szinte az egész nyár előttem áll arra, hogy eldöntsem, hova (nem) utazom idén.  

1 megjegyzés:

  1. Miért nem mész el valami apartmanba? Rengeteg ilyen kiadó szoba van. Ha meg csak szállodában gondolkodsz, akkor ezeken ne is csodálkozz, hiszen olyan magányos remete mint te :) nem sok akad és hát a szállodák nem a magadfajtákra vannak berendezkedve. A (nagy)családosokból élnek...
    Amúgy mit kezdenél Siófokon, számodra nincs ott semmi érdekes, ha az ember nem fürdik akkor egy nap alatt dög unalom lesz az egész.
    Én inkább akkor már vagy az északi partra mennék(pl Tihany) vagy Keszthelyre, itt legalább van látnivaló is.

    VálaszTörlés