2011. 03. 04.

145. nap: Hekk

Ma gondoltam egy nagyot (bizony, szökőévenként egyszer tényleg képes vagyok ilyenre), és a jól megszokott rántott hús, fasírt, kínai kaja, pizza bűvkörből kitörve hekket ebédeltem. Hetek, sőt talán hónapok óta szerettem volna ismét megízlelni azt a finom halacskát, de valamiért, a kritikus pillanatban mindig inamba szállt a bátorságom, és inkább messze elkerültem a kérdéses pultot a csarnokban. Ám most tudtam, éreztem: eljött a perc, amire oly régen vártam!
Önbizalomtól duzzadva álltam be a sorba, és nagyzási mániámhoz mérten a lehető legnagyobb hekket kértem magamnak, egy rendes, emberes adag steak burgonyával. Lapult a szatyorban még egy szimpatikus barackbefőtt, és hogy teljes legyen a menü, egy kis tubus majonézt is bekészítettem, biztos, ami biztos alapon.
És meg kell valljam: az összhatás messze felülmúlta egyébként sem alacsony elvárásaimat. Egyszerűen remek volt! Persze, ahogyan az a halak esetében lenni szokott, az ember mindig óvatosan duhajkodik; vigyázva arra, nehogy egy kóbor szálka kellemetlen pillanatokat okozzon. De amint túlléptünk a beidegződéseken, máris élvezhetjük a kellemes, friss halacska semmivel össze nem téveszthető ízét.
Néhány konzekvenciát azért érdemes volt levonnom:
1. Azért, mert a legnagyobb hekket vesszük, korántsem biztos, hogy jól fogunk lakni vele. Érdemes tehát legalább kettővel indítani, ha jót akarunk.
2. Azért, mert a papírtálcán soknak tűnik a köret, még korántsem biztos, hogy elég lesz a legnagyobb hekk mellé. Érdemes tehát legalább két adagot kérni.
3. Azért, mert a fasírtok mellé elég egy kis tubus majonéz, még korántsem biztos, hogy a legnagyobb hekk és a papírtálcán soknak tűnő köret mellett is elegendőnek bizonyul majd. Érdemes tehát legalább két adagot venni, vagy beruházni egy nagyobb kiszerelésbe.
4. Azért, mert egyébként elég szokott lenni az a konzervdoboznyi barackbefőtt, még korántsem biztos, hogy a legnagyobb hekk, a papírtálcán soknak tűnő köret, és a kis tubus majonéz mellett is kielégíti a felmerülő igényeket. Érdemes lenne tehát rögtön kettőt vennünk abból is.
5. Azért, mert két adagot rendelünk a papírtálcán soknak tűnő köretből, két kis tubus majonézt  (vagy egy nagyobbat) veszünk egy helyett, és két adag befőttet teszünk a kosárba, attól még korántsem biztos, hogy az első pontban felvetett 2 legnagyobb hekk által keltett igényeket is képesek lesznek lefedni. Érdemes lehet tehát levonni pár újabb konzekvenciát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése