2011. 03. 29.

170. nap: Ding!

Elöljáróban röviden ismertetném a címben szereplő szócska jelentését azokkal, akik még nem találkoztak vele. Ez lényegében a szintlépést jelenti a World of Warcraft című játékban (és még imitt-amott). Ha valaki összegyűjt elegendő tapasztalati pontot, egy jellegzetes hang- és fényhatás kíséretében ugrik a számláló eggyel magasabbra. Ezt a pillanatot szokták a különböző chat ablakokban közölni a többiekkel egy egyszerű ding odabiggyesztésével, majd várják a gratulációkat. Ostoba szokás, aminek igen nehéz lenne visszafejteni az eredetét, de most szerencsére erre nincs szükség. A lényeg, hogy a ding! = level up.
Azoknak pedig, akik nincsenek tisztában a szintlépés fogalmával, szintén kedveskedek némi információval. Ez annyit jelent, hogy megfelelő mennyiségű tapasztalati pont begyűjtésével a karakterünk tovább fejlődik, pontokat oszt szét, képességeket és jártasságokat sajátít el, erősebb, szívósabb, ügyesebb lesz, egyszóval mindenféle végleges bónuszra tesz szert. A szerepjátékok fontos, sokak számára egyenesen a legfontosabb aspektusa a fejlődés, a szintlépés; az, hogy egyre jobbak és jobbak legyünk minden létező tulajdonságunkban.

Nos, e hosszú, két részből álló bevezetőre csupán azért volt szükség, hogy mindenki értse, amikor azt mondom: tegnap éjjel ding!-eltem! Nem a játékban, hanem a való életben. 
Tudom, elég elvontnak tűnhetek, amiért ostoba szerepjátékos megközelítésből tekintek az életre, de az évek során azt vettem észre, hogy igenis bizonyos esetekben a teljesen hétköznapi emberek ugyanúgy leírhatók, jellemezhetők különféle szabályrendszerekkel, mint a kitalált mesehősök. A különbség csak az, hogy itt nem lehet belekukkantani a másik karakterlapjába, ha kíváncsiak vagyunk a többiek bizonyos jellemzőire. Nem ám, itt mindenki csupán saját magát tudja csak részletesen megismerni, a többiekre vonatkozó becslések csupán tippek, spekulációk lehetnek. 
A lényeg tehát az, hogy tegnap szintet léptem. Egy hozzám hasonló érdektelen, unalmas alakkal viszonylag ritkán történik ilyesmi (a legutolsó hosszú-hosszú évekkel ezelőtt zajlott le), így mikor mégis megtörénik, azonnal felismerem a jelentőségét. A tapasztalati pontot két brutálisan nehéz mentődobás (mentődobás: valamilyen külső, legtöbbször ártó, káros veszélyes behatás vagy fenyegetés ellen megkísérelt próba, ahol különböző statisztikai értékeinket állítjuk szembe az idegen veszedelemmel, kockadobás kíséretében) sikeres teljesítése után kaptam. Az első arra irányult, hogy túl tudok-e lépni saját korlátaimon, a második pedig próbára tett, hogy vajon ellen tudok-e állni az ezután rám törő veszedelmes kísértéseknek. A siker édes ízétől pedig még most is elönt a büszkeség.
Két eset lehetséges. Vagy nagyon közel álltam már az újabb ding!-hez, és csupán egy apró löketre volt szükségem a szintlépéshez. Vagy egyszerűen tényleg rengeteg XP-t ért ez a két mentődobás, és így a jutalmam nem maradhatott el. Sajnos erre sosem fogom megkapni a választ - a karaktereknek nincs módjuk beletekinteni ilyen részletesen a saját statisztikáikba. 
Csupán egy dologban bízhatom. Hogy a játékos, akinek én a karaktere vagyok, olyan pontokat fejleszt majd, amivel ezután valóban táposabbnak érezhetem majd magam. Hiszen a ding! jó dolog... de a lényeg mégiscsak az, ami utána következik!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése